Miért olyan népszerű a Szent Johanna Gimi sorozat (Szerintem...)

Sziasztok! Mostanában egész sokat újraolvastam Leiner Laura nagy népszerűségnek örvendett és a mai napig is örvendő sorozatából és felvetődött bennem a kérdés: Vajon miért szeretik az eberek ezeket a köteteket?

🎯1. Mert jól van megírva

Bár engem néha már idegesített a "no comment", "menő" és hasonló szavak ( szmájlikról nem is beszélve!) gyakori ismétlése, de be kell vallanunk: Leiner Laura stílusa azért mégiscsak jó. Bár meglehetősen egyszerű és néha kicsit túl tinis (de az is lehet, hogy csak én bonyolítom túl kényszeresen a mondandómat), de akkor is pontosan illik egy ifjúsági regényhez. Könnyen olvasható, szórakoztató és eléggé nehéz elveszíteni a fonalat.

🎯2. Mert jók benne a poénok

Ha van, amit az összes LL könyvben meg lehet találni, az a humor. Méghozzá az a típus, ami úgy nagy általánosságban mindenkinek tetszik. Tényleg: az egészben annyira random szituációk és beszólások vannak, hogy azon nem lehet nem röhögni.

🎯3. Mert az egész reálisan van megírva...

az egész könyvben annyi apró, jelentéktelen pillanat és megjegyzés van (pl.: pótvacsora, netmegvonás, betegség, órán tovább mentek az anyaggal, satöbbi), hogy az az érzésed: egy tényleges naplót olvasol, nem egy előre megtervezett és kitalált történetet. 

🎯4. ...de maga a sztori nem valóságos

Nincs olyan, hogy kitűnő (illetve majdnem kitűnő) tanuló legyél, menő barátaid legyenek, a suli legnépszerűbb fiújával járj, emellett még legyen időd rengeteget olvasni, filmet nézni, honfoglalózni... Értitek, hogy mire gondolok? Az SZJG azért lett népszerű, mert eléggé realisztikus, hogy a magadénak érezd a sztorit, de közben az egész nem túl valósághű, hoghy igazán élvezhető fiction tiniregény legyen.

🎯5. A karakterek jól ki vannak dolgozva

Több könyvet is láttam már, amiben nem voltak eléggé kidolgozottak a karakterek, de a Szent Johanna pont nem az. Szinte az összes szereplő kapott valami mellékszálat, illetve mindenki személyisége eléggé jellemző és érdekes (ezalól talán kivétel Reni, aki a többiekhez mérten eléggé "basic", de ez direkt van: olvastam, hogy Laura azért is őt tette meg főszereplőnek, mert ő a "legnormálisabb")
Ti tudtátok, hogy van SZJG rejtvény? 😃

🎯+1. Az utalások

Jó, én mindig ezt ismételgetem: imádom, ha egy adott történetben egy másik könyvet megímlítebek, netán még írnak is róla egy kicsit. Jó, ez lehet, hogy csak az én mániám, de szerintetek nem klassz érzés olvasni egy sztorit, és szembetalálni magad a kedvenc könyved címével az egyik sorban? 
Itt van egyébként a kedvenc utalásom az SZJG-ből (1. rész, kb. 140- oldal):
"Cortez korrepetálása: 5/1 – dühös vagyok rá. 
            Cortez beszólása: 5/1 – nagyon dühös vagyok rá. 
            Cortez angol súgása: 5/1 – akkor is dühös vagyok rá. 
            Cortez: 5/1 – most nagyon nem szeretem. 
            Mr. Darcy: – 5/5 – most inkább őt szeretem.")


Még hoztam egy másik listát, ha van kedvetek ezt is átböngészni 😀
Instagran: @the_mad_bookqueen
WeHeartIt:  The Antiparty Girl

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések